השקעות בקפריסין הטורקית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

השקעות בקפריסין הטורקיתאם אתם מחפשים השקעות בקפריסין הטורקית, ישנם לא מעט גורמים שונים שחשוב לקחת בחשבון לפני שאתם מפקידים את כספכם במדינה זרה. והנה המדריך המלא, כולל נתוני נדל"ן על קפריסין הטורקית, שנקראת גם קפריסין הצפונית.

השקעות בקפריסין הטורקית משמע השקעות נדל"ן במדינה עצמאית לחלוטין, אבל לא ברפובליקת קפריסין. בהיבט זה, יש לציין כי קפריסין הטורקית היא למעשה מדינה עצמאית אשר משתרעת על פני החלק הצפוני של רפובליקת קפריסין. קפריסין הצפונית היא רפובליקה עצמאית מאת שנת 1983, אבל טורקיה ואזרבייג'ן הן המדינות היחידות שהכירו בהכרזת עצמאותה. עם זאת, קפריסין הטורקית מהווה רפובליקה עצמאית ודמוקרטית לכל דבר בימינו, שמקיימת גם קשרי מסחר ענפים עם מדינות רבות באירופה ובעולם.

קצת רקע על קפריסין הטורקית-צפונית

בסופו של דבר, הנופים היפים של צפון קפריסין הטורקית הם תוצאה של ההיסטוריה של האי. במהלך ההיסטוריה של האנושות באזור, בצפון קפריסין גרו היוונים, הרומאים, הביזנטים, הוונציאנים והעות'מאנים. כל אחת מהתרבויות האלו השאירה אחריה שרידים של מבנים ארכיטקטוניים מדהימים ומבנים אדריכליים שתיירים מכל העולם מגיעים כדי לראות בעיניהם.

צפון קפריסין הטורקית היא פשוט מקום יפהפה עם משאבי טבע ונופים שנשקפים לאופק. זהו אי בים התיכון, קרוב לחוף הדרומי של טורקיה, כאשר במהלך השנים טורקיה היא המדינה היחידה שתומכת בעצמאותה של קפריסין הצפונית.

בשורה התחתונה, צפון קפריסין הטורקית היא מקום יפהפה לבקר בו ואפילו להשקיע בנדל"ן של האזור. השקעות בקפריסין הטורקית הן רעיון טוב מכיוון שעם החופים, ההרים והמורשת התרבותית העשירה כל כך, זהו כיום אחד היעדים הפופולריים ביותר עבור תיירים מכל רחבי העולם (באזור של הים התיכון ואירופה). אנשים מגיעים לכאן כדי ליהנות מהחופים, ההרים והמורשת האדריכלית שהשאירו כאן תרבויות רבות ומאוד מגוונות.

האם כלכלת וממשלת קפריסין הטורקית יציבה?

כלכלת קפריסין הטורקית תלויה מאוד ביבשת הטורקית והקשרים שלה עם טורקיה חזקים. זה הופך אותה לרגישה לתנודות הכלכליות בטורקיה, שחווה מיתון ממושך מאז 2009, אבל בשנים האחרונות חווה צמיחה מחודשת עקב חיזוק ענף התיירות לאחר הסרת מגבלות הקורונה במקומות רבים בעולם.

התמ"ג של קפריסין הטורקית לנפש עומד על כ-2,850,000 מיליון דולר, שזה כשליש נמוך מהממוצע של צפון קפריסין (קפריסין עומדת על תמ”ג של 33,670 מיליון דולר). עם זאת, ב-2016 שיעור האבטלה בצפון קפריסין עמד על כ-12%, בעוד שהוא עמד על כ-11% במחוזות קפריסין הטורקית.

כדאיות של השקעת נדל"ן: המצב הכלכלי של קפריסין היום

נכון להיום, עדיין שיעורי האבטלה בקפריסין הטורקית נמוכים יותר. אגב, אחת מהסיבות לכך היא בגלל שקפריסין הטורקית יותר קטנה ובעלת אוכלוסייה מצומצמת מרפובליקת קפריסין. האוכלוסייה בקפריסין הטורקית עומדת על כ-265,000 תושבים בלבד. ולכן, אם אתם מחפשים השקעות בקפריסין הטורקית, קחו בחשבון שכמות וגיוון הנכסים יהיו קטנים יותר מרפובליקת קפריסין.

זו הסיבה לכך שחשוב לקבל ייעוץ השקעות נדל"ן בקפריסין הטורקית לפני נקיטת כל צעד כזה או אחר. מכיוון שמדובר בשוק נדל"ן יחסית מצומצם, חובה לדייק את רכישת הנכס שלכם עד כמה שניתן.

היתרונות של השקעות נדל"ן בקפריסין הטורקית

אם עושים את זה בצורה נכונה ובעזרת ליווי מקצועי של יועצי השקעות בחו”ל, השקעה בנדל"ן בקפריסין הטורקית היא מיזם שיכול להיות בהחלט רווחי. היתרונות של השקעה בנדל"ן בקפריסין הטורקית הם רבים, כולל העובדה שמדובר בהשקעה בסיכון נמוך עקב השלטון היציב והכלכלה היציבה של האזור.

יחד עם היתרונות הכלכליים, יתרונות ההשקעה בנדל"ן בקפריסין הטורקית אינם מוגבלים רק להיבט הפיננסי. בנוסף לכך, השקעה בנדל"ן מציעה גם יתרונות חברתיים וסביבתיים. זהו אזור מאוד תיירותי, שוקק חיים, תוסס בלילות וכולל מטבחים אותנטיים, מסעדות מעולות וכל מה שאתם צריכים כדי להתפרנס מהנכס שלכם. תוכלו למצוא בקפריסין הטורקית דירות נופש למכירה, מכירת בתים בקפריסין הצפונית, דירות ישנות, מודרניות יותר ועוד.

סוגי בעלות נכס שחשוב להכיר בקפריסין הטורקית

אם אתם מחפשים אחר נדל"ן למכירה בקפריסין הצפונית, יש לדעת כי השקעות בקפריסין הטורקית יכולות לכלול 4 סוגים שונים של בעלויות על נכסים. למשל, Pre 1974 Turkish Free hold, שזהו שטח או נכס כלשהוא אשר היה בבעלות טורקית לפני האירועים שליוו את שנת 1974. במקרים אלו, יהיה מדובר על קרקע בטוחה להשקעה קצרת טווח וארוכת טווח גם יחד.

כמו כן, חשוב להכיר סוג בעלות נכס הנקרא Pre 1974 Foreign Freehold , שזהו שטח או נכס אשר היה בבעלותם של אזרחים זרים לפני האירועים שליוו את שנת 1974. גם במקרים אלו יהיה מדובר בקרקע בטוחה להשקעה קצרת טווח וארוכה יותר.

עוד סוגי בעלות על נכס בקפריסין הצפונית-טורקית

בעלות נכס נוספת שחשוב להכיר היא הסוג הנקרא TRNC Exchange Title, שזהו נכס או שטח כלשהוא אשר היה בבעלותם של אזרחים קפריסאים יוונים. נכסים ושטחים אלו ניתנו לקפריסאים שהיו במקור מטורקיה. הקפריסאים הטורקים איבדו את אדמתם בדרום קפריסין עקב המלחמה העקובה מדם. חשוב לדעת, השטחים והנכסים האלו הם כאלו אשר מגובים בשטר קניין מטעם המדינה, ולכן נחשבים בטוחים להשקעת נדל"ן.

סוג הבעלות הנוספת שחשוב להכיר היא בעלות נכס הנקראת TMD TRNC, שהיא בעצם מהווה אסמכתא לשטח או נכס אשר היה בבעלות קפריסאים יוונים בעבר. שטחים ונכסים אלו ניתנו לאזרחים קפריסאים טורקים ששירתו בצבא או שמא שירתו במלחמה לא בתור חיילים בהכרח. זאת, הממשלה ביצעה בכדי לעודד הגירה לקפריסין הצפונית ולהגדיל את האוכלוסייה שלה. גם נכסים ושטחים אלו נחשבים בטוחים להשקעה.

אל תוותרו על ייעוץ השקעות נדל"ן בחו"ל

בין אם אתם מחפשים השקעות בקפריסין הטורקית מסוג כזה או אחר, מדריך זה אינו מהווה חלופה לייעוץ השקעות נדל"ן מקצועי ומקיף. אל תתפשרו על ייעוץ השקעות בקפריסין, זה יכול לעשות לכם אפילו יותר סדר ממה שעשינו לכם כאן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן בקפריסין

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי קפריסין. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים

התקשרו עכשיו