מיסוי נדלן בקפריסין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

מיסוי נדלן בקפריסיןאמנם נהוג לחשוב כי קפריסין עוסקת בעיקר או אפילו רק בתיירות, אבל היא מהווה גם יעד מומלץ במיוחד עבור השקעות נדל"ן בחו"ל. אם אתם מחפשים מידע לגבי מיסוי נדלן בקפריסין, הגעתם למדריך הנכון הכולל את כל המידע שצריך לפני רכישת נכס בקפריסין.

לא מעט אנשים פרטיים, בעלי חברות ועסקים מכל הסוגים והגדלים מחליטים להשקיע בנדל"ן בקפריסין, ויש לכך סיבות מובהקות. קפריסין נחשבת יעד מומלץ להשקעות נדלןI בחו"ל באופן כללי עבור משקיעים, אבל במיוחד עבור משקיעי נדל"I ישראלים. בשל שיטת המיסוי בקפריסין, אשר מעודדת את הכניסה של המשקיעים הזרים לאי, בשנים האחרונות הפופולריות של קפריסין כיעד להשקעות רק הולכת וצוברת תאוצה. אבל לפני שנעמיק בשיטת וחוקי המיסוי בקפריסין, הנה קצת רקע כלכלי וכללי על האי.

קפריסין והמשבר הכלכלי שפקד אותה ב-2013

קפריסין נפגעה ממשבר פיננסי בשנת 2013, כאשר היא הפכה למדינה הראשונה שספגה קריסה בנקאית בעקבות חדלות הפירעון של יוון. מדינת האי נאלצה להגיש בקשה לחילוץ בינלאומי מהאיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית וה-ECB. אבל יחד עם זאת, קפריסין גם החליטה שהיא מטפחת ומעודדת את כל מה שקשור להשקעות נדל"ן וכסף זרי שנכנס לאי על ידי יזמים ומשקיעים מכל העולם. זאת, ע"י מגוון צעדים שננקטו, כגון: הפחתת מיסוי נדלן בקפריסין.

בין יתר הצעדים הכלכליים שנקטה בהם קפריסין, ממשלת קפריסין חוקקה רפורמות מבניות לשיפור האקלים העסקי ועודדה השקעות זרות באמצעות תמריצים שונים כגון הקלות מס, הפחתת מיסי חברות והפחתת או פישוט של בירוקרטיות מורכבות הנוגעות להשקעות נדל"ן זרות.

השקעות נדל"ן זרות גרמו לקפריסין לצאת מהמשבר הכלכלי

אין ספק, המשבר הכלכלי בקפריסין היה משמעותי והוא הקשה על המדינה לגייס כספים. עם זאת, עקב עידוד וטיפוח השקעות נדל"ן זרות, קפריסין יצאה מהמשבר לאט ובצורה בטוחה. עם השנים, העידוד והטיפוח של השקעות נדל"ן זרות גרמו לקפריסין לצאת מהמשבר הכלכלי תוך שגשוג מחדש של ערים מרכזיות כמו לרנקה, ניקוסיה, לימסול, פאפוס ועוד.

האי הצליח למשוך השקעות מכל העולם, מה שעזר לו להחזיר את היציבות והשגשוג הכלכליים שלו תוך שנים בודדות. נכון להיום, כלכלת קפריסין נחשבת יחסית יציבה ובטוחה, מה שמושך המוני ישראלים להשקיע בה את כספם. מה עוד חשוב לדעת על מיסוי נדלן בקפריסין? המשיכו לקרוא בשורות הבאות על מס רכישת נכס בקפריסין.

מיסוי נדל"ן בקפריסין נתונים כלכליים

אם אתם מתעניינים לגבי מיסוי נדלן בקפריסין, דעו כי מיסוי נדל"ן בקפריסין משתנה בהתאם לאזור בו תרכשו את הנכס, בהתאם לסוג הנכס, עד כמה הוא ישן או חדש ועוד. בכל הנוגע למס רכישה קפריסאי, שיעור מס הרכישה בקפריסין עומד ברוב האזורים על 3% כל עוד מדובר על רכישת נכס עד סכום של 85,430 אירו.

אם אתם מעוניינים לרכוש נכס הנמכר בין הסכומים של 85,430 – 170,860 אירו, מס הרכישה שתצטרכו לשלם יעמוד על 5% בלבד. ובמקרים בהם יזמים ומשקיעי נדל"ן רוכשים נכס בשווי הגבוה מ-€170,861, מס הרכישה בקפריסין יעמוד על 8% בלבד משווי העסקה.

מדוע קפריסין יעד נחשק להשקעות ע"י ישראלים?

קודם כל, אקלים המס הנוח של קפריסין מושך לא מעט יזמים ומשקיעי נדל"ן, לרבות אנשים פרטיים עם סכומים ותקציבים מוגדרים לרכישת נכס. כמו כן, כאשר רוכשים נכס בחו"ל, צריך לקחת בחשבון שמפעם לפעם כנראה תצטרכו לבקר בנכס. פעם זה יהיה עבור תחזוקה, בפעם אחרת עבור ענייני בירוקרטיות וכל מה שבין לבין.

קפריסין נמצאת רק 45 דקות טיסה ויש בה לא פחות מאשר 3 נמלי תעופה בינלאומיים. בפועל, זה יכול להקל עליכם משמעותית בכל מה שקשור לניהול השוטף והתחזוקה השוטפת של הנכס. אם כל הנושא של התחזוקה והניהול לא מתאימים לכם, יש לכם גם חברות נדל"ן פרטיות שמתעסקות בזה ובכך פוטרות אתכם מלהתעסק עם כל תחזוקה או ניהול של נדל"ן בקפריסין.

עוד יתרונות של רכישת נכס בקפריסין

כאשר מדובר על מיסוי נדלן בקפריסין, חשוב לדעת שיש עוד כמה יתרונות משמעותיים ברכישת נכס באי. למשל, תוכלו לקבל מעמד של תושבי קבע. מעמד תושבות קבע ניתן אך ורק למשקיעי נדל"ן אשר רוכשים נכסים או נכס בסכום של מעל 300 אלף אירו. לא מעט, אבל עדיין יותר זול מהרבה אזורים בישראל.

עוד כדאי לדעת, אם אתם מחליטים לשהות בשנת מס מסוימת מעל 183 ימים בקפריסין, אתם תחשבו כתושבי האי ושימו לב שיש לכך גם השלכות מסוימות. למשל, גם אם עדיין לא השגתם תושבות קבע או אזרחות, תחשבו תושבי קפריסין ותחויבו בתשלום של מס על כל ההכנסות שתייצרו לא רק בקפריסין, אלא בכל העולם.

שיטות המיסוי בקפריסין במקרה של מכירת דירה

כאשר שואלים לגבי מיסוי נדלן בקפריסין, חשוב לדעת כי המיסוי בקפריסין מתייחס גם למקרים בהם דירה נמכרת ומייצרת רווחים עד כ-83,000 אירו. במקרים אלו של מכירת דירת מגורים בקפריסין עד סכום של 83 אלף אירו, המוכרים של הנכס יהיו פטורים מתשלומי מס מכירה. יחד עם זאת, הכנסותיהם של מוכרי הנכס החייבות במס, יהיו כפופות לשיעורי מס הכנסה.

שיעורי מס ההכנסה עולים לפי החוק בצורה הדרגתית, כאשר שיעור המס המקסימלי יעמוד על 35% במקרים בהם האדם נהנה מדרגת שכר בסך 60,000 אירו לשנה. יחד עם זאת, אם אתם מרוויחים בקפריסין הכנסות של עד 19,500 אירו, אתם תהיו פטורים ממס על הכנסה שנתית.

בין אם אתם מעוניינים לרכוש נכס מסוג כזה או אחר בקפריסין, קחו בחשבון שהמדריך הנ"ל אינו מהווה חלופה או אלטרנטיבה לייעוץ השקעות נדל"ן בחול. מומחי השקעות נדלן בקפריסין ידעו כיצד להדריך אתכם, ללוות בתהליך ולחסוך לכם כסף בכיס בצורה מדויקת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן בקפריסין

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי קפריסין. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים
התקשרו עכשיו