נדל"ן בקפריסין הטורקית

נדלן בקפריסין הטורקיתמעוניינים להשקיע בנדל"ן בקפריסין הטורקית? במאמר זה נסקור את כל מה שאתה צריך לדעת על השקעות נדל"ן בקפריסין הטורקית, כולל ההיסטוריה והמצב הנוכחי של שוק הנדל"ן, הזדמנויות השקעה וסקירה קצרה של איך זה לחיות שם.

מחפשים השקעות נדל"ן בקפריסין הטורקית? הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין היא מדינה אוטונומית שהוקמה בשנת 1983 לאחר הפלישה הטורקית לקפריסין. הממשלה היא דמוקרטיה פרלמנטרית, עם נשיא וראש ממשלה. המדינה מוכרת רשמית על ידי טורקיה, אך מקיימת יחסים דיפלומטיים וקשרי מסחר מצוינים גם עם מדינות אחרות באירופה ובעולם. קפריסין הטורקית, שנקראת גם צפון קפריסין, ממוקמת במזרח חוף הים התיכון של טורקיה ונמצאת בשליטה טורקית מאז 1983, כאשור (1974) לאחר הפלישה הטורקית של יוון עקב הניסיונות של ממשלת יוון לכבוש את צפון קפריסין, קרי הרפובליקה הטורקית של קפריסין של ימינו.

על מה כלכלת צפון קפריסין מבוססת?

כלכלתה של קפריסין הטורקית מבוססת על תעשייה, חקלאות ושירותים שונים. המוצרים החקלאיים העיקריים הם פירות הדר, זיתים וטבק, בעוד שכלכלת קפריסין הטורקית מבוססת ברובה על תעשיית התיירות, המהווה כ-60% מהתמ"ג של המדינה. יש לה הרבה מה להציע מבחינת משאבי הטבע שלה, וזה מקום מצוין להשקיע בנדל"ן, כי יש עדיין המון הזדמנויות, מה שפחות ניתן להגיד על אזורים אחרים באירופה וביוון.

ההשקעה בקפריסין הטורקית נמצאת במגמת עלייה, וקל להבין מדוע. המדינה היא ביתם של כמה מהחופים היפים באירופה, כמו גם מחזיקה בהיסטוריה עשירה שראשיתה למעלה מ-4,000 שנה. בתוך כך, גם שוק הנכסים פורח עם פרויקטים חדשים רבים שנבנים מדי שנה. לפי פרסומים בעבר, צפון קפריסין דורגה בין 20 המדינות המובילות במונחים של חופש כלכלי.

רכישת נדל"ן בצפון קפריסין – מה צריך לדעת?

קפריסין הטורקית היא אי עם אוכלוסייה של כ-265,000 -300,000 איש. היא מחולקת לשני חלקים מאז 1974(1983 באופן רשמי). החלק הדרומי, שבשליטת הרפובליקה של קפריסין, הוכר כמדינה עצמאית על ידי רוב מדינות העולם. עם זאת, החלק הצפוני, שנשלט על ידי טורקיה ונחשב כמדינה עצמאית, מהווה מדינה אוטונומית בשטחה של טורקיה. כאשר תרכשו נכס נדל"ן בקפריסין הטורקית, אתם תהיו מחויבים לבירוקרטיה מול קפריסין הצפונית, שמהווה למעשה זרוע של טורקיה.

כלכלת קפריסין הטורקית מבוססת ברובה על תעשייה, בנייה ותיירות. ענף הבנייה באזור זה ראה צמיחה מהירה במהלך השנים האחרונות עקב ביקוש מוגבר לבתים חדשים, הן מצד מקומיים והן מצד משקיעים זרים. גם תעשיית התיירות של האי ממשיכה לצמוח במידה ניכרת, בעוד שבכל שנה מגיעים לאזור מיליוני תיירים מרחבי העולם.

קראו עוד: השקעות בקפריסין הטורקית

השקעת נדל"ן בקפריסין הטורקית

בתחילת שנות ה-90 נפגעה המדינה ממשבר כלכלי עקב סיום התמיכה של ברית המועצות. כדי לצאת מהמשבר הזה, הם היו צריכים לחפש דרכי הכנסה אחרות. השקעות נדל"ן היו אחת הדרכים לעשות זאת, והיא עזרה להם להתאושש מהמשבר הזה במהירות.

נכון להיום, בצפון קפריסין יש שיעור מס נמוך באופן יחסי לישראל, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור משקיעים זרים מרחבי העולם, לרבות ישראל. זאת, עקב המגמות שהתפתחו במהלך שנות התשעים למטרת הגברת השקעות נדל"ן ברחבי צפון קפריסין. וזה עבד, כי כיום משקיעים ויזמים נוהרים לאחד מאזורי התיירות הכי מהפנטים באירופה כדי לרכוש נכסי נדל"ן, להשקיע בענף התיירות, בענף הבנייה ועוד.

מחירי נדל"ן בקפריסין הטורקית

צפון קפריסין מציעה מגוון נכסים במחירים תחרותיים, הזולים ממחירים ביעדים פופולריים אחרים להשקעות כמו אירופה. באופן כללי, צפון קפריסין היא מקום יפהפה לרכישת נכסים. יש באזור אקלים ים תיכוני והוא מוקף בים, בעוד ששיעורי המס במדינה נחשבים יחסית נמוכים במקרים של השקעות נדל"ן.

במקרים של השקעות, האזור אטרקטיבי כי מחירי השכירות בקפריסין נעים בטווח של 10 ל-30 אירו למטר רבוע. במילים אחרות, השכירות לדירה של 50 מטרים רבועים יכולה לעמוד על כ-500 עד 1500 אירו בחודש. כמו שאתם שמים לב, מחירי השכירות מאוד מזכירים את המחירים בישראל, כ-100 ₪ – 150 ₪ למטר רבוע. מצד שני, המחירים של הנכסים עצמם – נמוכים יותר.

שיעורי מס רכישת נדל"ן בקפריסין הטורקית

אם אתם מתכננים לרכוש נדל"ן בקפריסין הטורקית, אתם צריכים לדעת כי שיעורי מס רכישת נדל"ן בקפריסין הטורקית עומדים על 3% על נכס ששוויו עד €85,430. אם אתם מתכננים לרכוש נכס בשווי של בין €85,430 ל-€170,860, אתם תחויבו במס רכישה של 5%. ובמקרים של רכישת נכסי נדל"ן בשווי הגבוה מ-€170,861, תשלמו 8% מס רכישה.

כמו כן, יש לקחת בחשבון עלויות נוספות בעת רכישת נכס נדל"ן בקפריסין הטורקית. למשל, עלות של עורך דין (כ-1,500 פאונד אנגלי), כמו גם 5% מערך העסקה עבור דמי הרישום המשולמים במשרדי הממשלה של צפון קפריסין. בנוסף לכך, תצטרכו לשלם מס חד פעמי על אישור קבלת בעלות על הנכס, שמהווה כ-1% או 3% מערך הנכס שתרכשו. זאת ועוד, תחויבו ב-5% מע"מ, שיהווה תשלום לאחר קבלת בעלות (מה שלוקח כ-12-18 חודשים). ולבסוף, תחויבו גם במס שנתי – לירה טורקית אחת עבור כל מ"ר.

ייעוץ פיננסי למטרת השקעות בצפון קפריסין

למה חשוב לקבל ייעוץ פיננסי לפני שרוכשים נדל"ן למטרת השקעות בקפריסין הטורקית? ובכן, במילים פשוטות, הסיבה שבגללה חשוב לקבל ייעוץ פיננסי לפני רכישת נדל"ן למטרות השקעה בקפריסין הטורקית היא בגלל שיש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון.

מחירי הנכסים בקפריסין הטורקית נמוכים בהרבה משאר העולם, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי למשקיעים, אבל תמהרו כדי לא לעשות טעויות שיעלו לכם המון כסף במשך שנים. קבלת ייעוץ פיננסי היא לא רק המלצה חמה, היא כמעט בגדר חובה.

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בקפריסין הטורקית?

קפריסין הטורקית, שנמצאת בחלקה הצפוני של קפריסין מלאה בהזדמנויות השקעה עם המון פוטנציאל. קפריסין הטורקית היא מקום יפהפה, עם שטחים ציוריים ונופים מרהיבים. בקפריסין הטורקית יש חופים יפהפיים וכפרים מתוקים. שטחים רבים בה מיועדים לבנייה, עם כל האישורים הדרושים ועם פוטנציאל לרווחים גבוהים במיוחד.

בקפריסין הטורקית ניתן למצוא שטחים לבנייה ואף נכסים בנויים סמוך לערים המרכזיות, סמוך לחוף הים, בכפרים הקטנים, באזורים מתפתחים ובמגוון גדלים שונים. תוכלו לבחור בנכס בעיר מרכזית או בנכס סמוך לחוף. תוכלו לבחור בנכס של כמה מאות מ"ר או בדונמים רבים. תוכלו לבחור בוילה גדולה מול נוף או מרהיב או לבנות קומפלקס מלונות ודירות נופש על החוף. למעשה בקפריסין הטורקית אין סוף לאפשרויות.

היתרונות של נדל"ן בקפריסין הטורקית

לנדל"ן בקפריסין יש יתרונות רבים-

  • מחירים זולים- המחירים בקפריסין הטורקית הם מחירים זולים יותר באופן משמעותי מהמחירים בארץ ואך מהמחירים בדרום קפריסין. על ידי כך ניתן למצוא נכסים מדהימים במחירים נוחים במיוחד.
  • קרבה לישראל- קפריסין הטורקית נמצאת במרחק של 40 דקות בלבד מישראל, כמו הנסיעה מתל אביב לאשקלון. כתוצאה מכך, ישראלים רבים בוחרים להשקיע בנדל"ן בקפריסין הטורקית. הקרבה לישראל מאפשרת טיסות קצרות, זמינות של טיסות ומחירי טיסות זולים שמאפשרים למשקיעים להגיע לקפריסין מתי שיבחרו לכל סיבה.
  • תשואות- בעקבות הביקוש הרב להשקעות נדל"ן בקפריסין, התשואה השנתית גבוהה מאוד. שיעורי התשואה השנתית בקפריסין יכולים להגיע ל-10% ויותר (מספר דו ספרתי). בישראל התשואה השנתית תהיה פחות מ-6%.
  • התפתחות- קפריסין הטורקית מתפתחת בקצב מסחרר. בזכות כך ניתן למצוא נכסים מדהימים להשקעות נדל"ן שיבטיחו לכם נכסים מניבים ותשואות גבוהות.

תהליך השקעה בנדל"ן בקפריסין הטורקית

כאשר רוצים להשקיע בנדל"ן בקפריסין הטורקית יש לעבור תהליך רכישה. תהליך הרכישה בקפריסין הטורקית הוא מסודר ומאורגן וכולל מספר שלבים-

  1. בחירת מסלול תשלומים

השלב הראשון הוא לבחור מסלול תשלומים בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם. לפניכם מספר אפשרויות-

  • תשלום אחד
  • פריסת תשלומים למספר שנים
  • אם בחרתם בבנייה חדשה תוכלו לשלם לפי התקדמות- 25% בעת החתימה, 25% יסודות, 20% שלד של הקומה, 20% קירוי ו-10% במעמד המפתח.

לעומת ישראל בה המחירים צמודים למדד ועלולים לעלות, בקפריסין הטורקית המחירים לא צמודים למדד ולכן גם אם תבחרו לשלם בתשלומים המחירים יישארו זהים לחוזה הראשוני. ניתן להעביר את התשלומים בהעברה בנקאית, כרטיס אשראי או להעביר מזומן.

  1. תשלום מקדמה

השלב השני הוא שלב תשלום המקדמה. תשלום המקדמה יגיע לאחר שבחרתם את הדירה בה אתם מעוניינים להשקיע והסכמתם על תנאי הרכישה. תשלום המקדמה יהיה בשווי של 2,000 דולר.

  1. חתימה על חוזה

השלב השלישי הוא שלב חתימה החוזה. בשלב זה תעזרו בעורך דין מקומי שיכין לכם חוזה באנגלית. במידה שאתם נמצאים בקפריסין הטורקית התהליך ייקח שעתיים בהן יכינו את החוזה, יבדקו אותו ואתם תחתמו עליו. במידה שאתם בישראל עורך הדין יישלח לכם עותק לבדיקה. שימו לב שהעסקאות יירשמו במשרדים ממשלתיים של קפריסין הטורקית.

אמנת מס בין ישראל לקפריסין הטורקית

יתרון משמעותי של נדל"ן בקפריסין הטורקית הוא אמנת המס עם ישראל. בין קפריסין לישראל נחתמה אמנת מס. אמנת המס למעשה מונעת תשלום מס כפול על ההכנסות של אדם. כלומר, במידה שאתם בעלי שתי אזרחויות או מתנהלים בשתי מדינות- ישראל וקפריסין- לא תאלצו לשלם מס על הרווחים שלכם בשתי המדינות. בזכות אמנת המס תוכלו לשלם מס על הרווחים שלכם רק בקפריסין ולא תאלצו לשלם על הרווחים בישראל.

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים

נדל"ן בקפריסין הצפונית

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מחליטים להשקיע בנדל"ן בקפריסין. אך האם כדאי להשקיע בנדל"ן בקפריסין הצפונית או בקפריסין הדרומית? במאמר הבא נסביר על היתרונות של

המשך קריאה »
התקשרו עכשיו