דירות להשקעה בקפריסין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

דירות להשקעה בקפריסיןהשקעות נדל"ן בכל פעם מוכיחות את עצמן בתור השקעות בטוחות ויציבות. גם לאחר משבר הסאב-פריים שגרם לצניחה מסיבית של כל שוק הנדל"ן באירופה המחירים חזרו לקדמותם למעט מקומות שהמחירים שם היו בועתיים. עם זאת, היום המשקיע הישראלי מחפש כמה שפחות כדי להשקיע בארץ בדיוק בגלל אותה סיבה, מחירי הדיור בארץ היום יקרים מאי פעם ולכן, העיניים של המשקיע הישראלי נשואות להשקעה מעבר לים ועדיף כמה שיותר קרוב.

 

מה מושך משקיעי נדל"ן לקפריסין?

לפני כל השקעות נדל"ן בקפריסין אנו רוצים להכיר את האזור בו אנחנו משקיעים. לא מספיק להכיר את ההווה, אלא חשוב גם לדעת מה היו ערכי הנכסים בעבר ומה הצפי בעתיד. קפריסין היא מדינה עצמאית צעירה, קפריסין הוכרזה כמדינה רק בשנת 1960 וסך כל כמות תושביה עומד על 1,500,000 תושבים. רוב השקעות הנדל"ן אינן עבור תושבי המקום אלא עבור תיירי חוץ ולכן יש לדעת מהי הכמות הממוצעת של תיירים בשנה בקפריסין. נכון לשנת 2021, מדי שנה קפריסין פותחת את שעריה לכמעט שלושה מיליון תיירים בכל שנה, ענף התיירות הוא מבין המובילים בעולם ביחס לכמות תושבים לעומת כמות תיירים. קפריסין היא חלק מהאיחוד האירופי, ככה שאם יש לכם אזרחות אירופאית תוכלו לקבל שלל הטבות בעת רכישת הדירה. לפני כעשור חוותה קפריסין משבר משמעותי אשר הוביל לירידת מחירים, אך מאז כבר הצליחה לשקם את עצמה. קפריסין היא מעצמה להשקעות נדל"ן במחירים נוחים המקנים לנו תשואה מרשימה. במשך העשור האחרון מאז יצאה קפריסין מהמשבר בה הייתה היא נמצאת במגמה חיובית, מחירי הנדל"ן עולים בצורה הדרגתית. מבעד להכרות שלנו עם קפריסין, אנחנו רוצים לדעת מהם היתרונות שיש לנו בהשקעה בקפריסין ולמה זה שונה מכל השקעת נדל"ן אחרת:

  • כלכלה יציבה – זהו פרמטר מאוד חשוב לבחירת אזור ההשקעה שלנו. דירות להשקעה בקפריסין לא היו כל כך מעניינות את המשקיעים אם הכלכלה לא הייתה יציבה. קפריסין היא חלק מתוך האיחוד האירופי, מה שמקנה לה גב כלכלי ומהטבע שמונהג בה כיום הוא האירו. כלכלת קפריסין נמצאת יציבה ובמגמת עלייה בעשור האחרון מה שהופך את ההשקעה שלנו ליותר בטוחה.
  • מחיר – בעוד שמחירי הנדל"ן בארץ קפצו בעשרות אחוזים, סך ההון שלכם בקפריסין הוא מינורי לצורך השקעת נדל"ן. דירות להשקעה בקפריסין נמצאות במחירים נמוכים, ניתן למצוא דירות להשקעה בקפריסין בפחות מחצי מיליון ש"ח.
  • מיסוי –  ממשלת קפריסין מעודדת משקיעים זרים, הנתון בא לידי ביטוי במיסים נמוכים על עסקאות נדל"ן (שבסופו של דבר מטיבים עם כלכלת המדינה). על שיעור המס בקפריסין נרחיב בהמשך, אך נוכל להגיד כעת שישראלים פטורים מתשלום כפל מס בשל קיומה של אמנת מס בין ישראל לקפריסין.
  • תשואה – אנחנו רוצים להשוות בין התשואה בארץ לבין התשואה בקפריסין (פער מחירי הדיור הוא גם פרמטר אבל כרגע לא נסתכל עליו). בעוד שבישראל התשואה השנתית עבור מחירי הדיור נמצאת במגמת בלימה ועומדת על כעד 5%, בקפריסין נוכל לקבל תשואה של כ-13% בשנה. 
  • יעד – איך יכול להיות הבדל כל כך עצום בין התשואות בארץ לחו"ל? קפריסין הוא יעד תיירותי וכל משקיע נדל"ן באזור ירצה למצוא את העסקה הטובה ביותר. העסקאות הטובות ביותר הן עבור שכירות לטווח הקצר, דירות נופש. אם נרצה להשכיר את הדירה שלנו לטווח הארוך התשואה תהיה נמוכה יותר בשיעור של כ-7%. 
  • נוחות – המשקיע הישראלי אוהב להשקיע ביעדים כמו קפריסין ויוון מכיוון שמדובר על יעד מאוד קרוב גיאוגרפית. אורכה של טיסה לקפריסין היא כ-40 דקות בלבד. בדרך הזאת ניהול העסקה יהיה מאוד נוח.

קראו עוד על: מתווכי דירות בקפריסין

דירות להשקעה בקפריסין – מיסוי

המטרה שלנו היא לעשות את העסקה הטובה ביותר, אבל חשוב להסתכל גם מהם הרווחים שנשארים לנו לאחר מיסוי. המיסוי בקפריסין הוא מאוד ידידותי כפי שציינו כדי לעודד את צמיחת הכלכלה במדינה. כלכלת קפריסין מתבססת על ענף התיירות יותר מאשר כל ענף אחר. בין אם יש לכם אזרחות אירופאית או לא תוכלו להימנע מתשלום של כפל מס בזכות אמנת המס בין המדינות. במעמד הרכישה המשקיע צריך לשלם מס בולים בשיעור של כ-0.5%, ועל הנכס עצמו יש לשלם מס שנתי שגם הוא עומד באותו שיעור. מס הרכישה אינו מגיע לכ-10% ולכן, הרווחים שלכם מהתשואה השנתית נשארים יחסית גבוהים. כמו כן, אנחנו רוצים לקחת בחשבון גם עוד הוצאות כמו תשלום לחברת ניהול (אם יש צורך), שיפוץ, שיווק לתיירים ועוד.

 

השקעות חמות

קפריסין מחולקת לשני אזורים, האחד הוא הצפוני (הטורקי) והחלק הדרומי (היווני). בשני האזורים קיימים אזורים פחות נכונים להשקעה ויותר. כמובן, ככל שהמיקום שלכם יהיה אסטרטגי יותר וקרוב למקומות בילוי, תחבורה ציבורית נוחה, ים וכן הלאה, ככה המחיר אותו תשלמו לדירה יהיה גבוה יותר וכמו כן, התשואה. היעדים הפופולריים בקרב משקיעים הם: לרנקה, פאפוס, לימסול וניקוסיה. ארבעת הערים מתאפיינים בענף תיירותי פורה באזור, חופים מרהיבים, אוכל אותנטי ונפח תושבים קטן יחסית. היתרון הוא שרוב התיירים בוחרים להתארח בבתי נופש מאשר בתי מלון.

דירות להשקעה בקפריסין – מחירים

ריכזנו עבורכם טווח מחירים של דירות להשקעה בקפריסין, יש שוני במחירים בין הערים אך אלו הם המחירים הממוצעים. המחירים כוללים את מחיר הדירה בלבד, ישנן הוצאות נוספות כמו הוצאות משפטיות, טיסות, שיפוץ במקרה הצורך ועוד:

  • המחיר עבור דירת 3 חדרים בקפריסין – 65,000 אירו ועד 120,000 אירו.
  • המחיר עבור דירת 4 חדרים בקפריסין – 75,000 אירו ועד 130,000 אירו.
  • המחיר עבור דירת 5 חדרים בקפריסין – 100,000 אירו ועד 160,000 אירו.
  • המחיר עבור וילות/בתי קרקע בקפריסין – 75,000 אירו ועד 200,000 אירו. 

הטבות למשקיע מצד ממשלת קפריסין

כפי שציינו, הכלכלה של קפריסין מתבססת על משקיעי חוץ ולכן היא גם מעניקה הטבות רבות למי שבוחר להשקיע במקום. לממשלת קפריסין יש תוכנית מיוחדת להשקעות חוץ ברכישת דירות להשקעה בקפריסין. מחיר המינימום לקבלת ההטבה הוא כ-500,000 אירו בתוספת מע"מ. כיוון שאלו הם מחירים גבוהים, ההטבה בא לידי ביטוי גם על כמות השקעות כוללת (קניית מספר נכסים להשקעה). כל משקיע שיעמוד בתנאים להטבה יקבל אזרחות ובכך גם הטבות מס רבות. כמו כן, עבור משקיעים בהון נמוך יותר של מינימום 300,000 אירו תוכלו לקבל הטבה להתגורר בקפריסין כל עוד תוכלו להוכיח הכנסה יציבה. אבל מה באמת עוזר לכם להחזיק באזרחות אירופאית? ברגע שיש לכם אזרחות לאחר ההשקעה תוכלו להנות ממגוון רחב של הטבות כמו לימודים חינם ברחבי אירופה, אין צורך בוויזה ולהיות בעצם חלק מהאיחוד האירופי. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

המרכז לנדל"ן בקפריסין

כאן תמצאו מיטב אפיקי ההשקעה בתחום הנדל"ן, פרויקטים ונכסים מסוגים שונים באזורי הביקוש המובילים בכל רחבי קפריסין. תוכלו לעיין במגוון רחב של נתונים, מדריכים ומאמרים חדשותיים למשקיעים ולרוכשים. המידע מתעדכן באופן שוטף, מוצג בשקיפות מלאה ובצורה נוחה ויסייע לכם לאתר את הנכס המתאים ביותר עבורכם.

תוכן עניינים
התקשרו עכשיו